вівторок, 25 грудня 2012 р.


«Затверджено»
________________/___________
Підпис                          ПІП

КОНСПЕКТ
УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Урок проведено  28.11.2012 року у 8-В класі 

Тема уроку: Неозначено – особові речення. Узагальнено – особові речення.

Соціокультурна тема:  «Загадки острова Пасхи»

Мета: поглибити знання учнів про односкладні речення; сформувати поняття про неозначено – особові речення й узагальнено – особові речення, способи вираження в них головного члена; розвивати творчі вміння, аналізувати, трансформувати й конструювати неозначено – особові, узагальнено – особові речення, у яких головний член має різні способи морфологічного вираження; формувати вміння визначати стилістичну функцію цих синтаксичних конструкцій у текстах різних стилів мовлення; поглибити світогляд восьмикласників щодо національної культури українців.

Тип уроку: урок формування умінь і навичок

Унаочнення та засоби навчання: 
Роздавальний матеріал – картки із завданням, додатковий посібник, таблиця в підручнику
 Технічні засоби – презентація Power Point








СТРУКТУРНО-КОМПОЗИЦІЙНА СХЕМА УРОКУ
Етап уроку, складові
Методи й прийоми навчання
Форми організації
I.                  Організаційний момент
·        Привітання, настрій на роботу
Слово вчителя
Вітання з учителем
II.               Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
·        Вступне слово вчителя
Слово вчителя
Слухання
·        Оголошення теми учнем
Оголошення теми
Оголошення теми
·        Криголам
Очікуванні від уроку
Очікування учнів
·        Запис у зошити

Запис у зошити

III.           Актуалізація опорних знань учнів

·        Мозковий штурм

Фронтальне бліц - опитування
Відповіді
·        Перевірка д/з

Перевірка вправ
Зачитування
IV.           Опрацювання навчального матеріалу

·        Запис на дошці

Звуковий запис

Виконання

·        Робота з текстом

Опрацювання тексту

Читання

V.               Формування вмінь  і навичок

·        Робота з підручником
Опрацювання правил

Записування у зошити

·        Вибіркова робота

Виконання разом із вчителем

Виконання у зошитах

·        Робота з підручником

Практичні вправи
Виконання у зошитах
·        Робота з картками
Дослідження -    моделюання
Запис на картках
·        Лінгвістична гра «Третє зайве»
Самостійне виконання
Запис на картках
VI.           Підбиття підсумків

·Опитування
·Мікрофон
·Повідомлення домашнього завдання
·Оцінювання
Відповіді
Вправи
Враження, почуття

 ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
·        Привітання
-         Доброго дня! Рада вас всі бачити сьогодні на уроці! Сьогодні я з вами проводжу останній день уроки мови і літератури, тому давайте зробимо так, щоб в вас і в мене залишилися лише добрі, позитивні відчуття.
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ВИЗНАЧЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
·        Слово вчителя
-         Сьогодні на уроці ми з вами пригадаємо односкладні речення, згадаємо які існують групи односкладних речень, пригадаємо їх визначення і спробуємо використати наші знання на практиці. Ми з вами ще познайомимось ближче з неозначено-особовими й узагальнено-особовими реченнями і навчимося визначати їх у реченнях.

·        Оголошення теми учнем
-         Хто стане вчителем і оголосить тему нашого уроку?

·        «Криголам» - очікування
-         Давайте спробуємо сказати, що ми чекаємо від нашого уроку, що дізнаємося.

·        Запис у зошити
-         Запишіть у зошитах число, класна робота, тема.
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
·        Мозковий штурм (Фронтальне бліц - опитування)
-         З чого складається граматична основа речення?
-         Що таке односкладне речення?
-         Які є особливості граматичної основи односкладних речень?
-         На які групи поділяються односкладні речення за способом вираження і значенням головного члена?
-         Дайте визначення означено-особовим реченням
-         Де можуть використовуватися односкладні означено-особові речення?

·        Перевірка домашнього завдання
-         А тепер перевіримо домашнє завдання…

IV. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
·        Звуковий запис слів
-         Подивіться на дошку, перед вами слова, ви мабуть вже здогадались що потрібно з ними зробити, так?! (складність, каменю)

·        Робота з текстом
-         А тепер на сторінці 11 текст, який має назву «Загадки острова Пасхи». Починаємо читати ланцюжком по реченню і потім після тексту, як завжди нас чекають цікаві завдання.
-         Отже, подивіться тепер на виділені речення і скажіть спосіб їх вираження. Чи названо тут дійову особу?Чи відома вона авторові?Як мислиться дійова особа – конкретно чи неозначено, узагальнено?
-         До якого тоді типу належать виділені речення? (неозначено-особові речення)
V. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК
·        Слово вчителя
-         Неозначено-особові речення – це..
-         Як ви думаєте чому в Н-О реченнях не вказується дійова особа?
-         З якою метою вживають Н-О речення?

·        Вибіркова робота (завдання на слайді презентації)
-         Перед вами речення, вони заплутались, тому їм потрібна допомога. Вам потрібно записати їх до відповідних колонок.

Означено-особові речення
Неозначено-особові речення
Двоскладні речення

·        Робота з підручником
-         Нашим наступним завданням буде вправа 247.
-         Замінить двоскладні речення односкладними неозначено-особовими. Простежте,як із втратою підмета дійова особа набуває невизначеності і як ще впливає на смисл речень.
-         Письмово у зошитах виконуємо це завдання.

·        Творча вправа (завдання на слайді презентації)
-         Прочитайте прислівя і приказки.
-         Кому адресовані в них поради? Як ви їх розумієте?
-         Визначте присудки. Дія, означена ними стосується конкретної особи чи усіх, будь-кого?

·        Слово вчителя
-         Зараз ви побачили що речення можуть бути не тільки неозначено-особовими, а узагальнено-особовими.
-         Отже, узагальнено-особові речення – це односкладні речення, в яких присудок може мати узагальнене значення, вказувати на те, що дія виконується всіма, будь-ким, кожним.

·        Робота у парі
          Дослідження-моделювання
-         Я роздаю вам картки, вам потрібно змоделювати дві строфи вірша В. Сосюри. Довести, що в поезії вжито односкладні узагальнено-особові речення. Це завдання ви виконуєте у парі.

·        Лінгвістична гра «Третє зайве»
-         На других картках у вас завдання. У кожній групі речень визначте «зайву» синтаксичне конструкцію. Свій вибір обґрунтуйте і запишіть у зошити те, що вийшло. Працюємо у тих самих парах.

VI.           ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

·        Опитування
-         Односкладні речення це - …..
-         Означено-особові речення - ….
-         Неозначено-особові це - …
-         Узагальнено-особові це - …

·        «Мікрофон»
-         Продовжить речення.
                 Мені запамяталось…
·        Повідомлення домашнього завдання
-         Відкрийте сої щоденники і запишіть домашнє завдання.
-         Вправа 253 або 254 і не забуваємо про правила.

·        Оцінювання
-         Ви всі на уроці плідно попрацювали, тому, хто був найкращим сьогодні на уроці, я можу поставити оцінку у щоденник.





Немає коментарів:

Дописати коментар